Dávid Koronczi: Ovocie prahnutia

Datum: 26.10.2022 — 27.11.2022
Začátek: 18:00

vernisáž: 26. 10. 2022, 18:00
otevírací doba: 27. 10. – 27. 10. 2022, středa – neděle, 13 – 19 h

kurátor výstavy: Tomáš Kajánek

Výstava audiovizuálního umělce a grafického designéra Dávida Koroncziho představí multimediální dílo, které na příběhu tří protagonistů – matky, otce a dospělého syna – pojednává o otcovství, vztahu k půdě, ztrátě kořenů a jejich opětovnému zapouštění. Na pozadí se práce dotýká vnitrostátní migrace a gentrifikace příměstských satelitů velkoměsta a okolní zemědělské krajiny.

 

Dávid Koronczi (*1990)

Absolvoval bakalářské studium na ITF v Opavě a magisterské studium v Ateliéru IN Ilony Németh na Katedře intermédií VŠVU v Bratislavě. Letos započal doktorandské studium na FaVU VUT v Brně pod vedením Kataríny Hládekové. Spoluzaložil multižánrový festival MEDZIHMLA v Lučenci, kde se během let 2008–2019 dramaturgicky podílel na programu. V roce 2017 spoluinicioval vznik kulturně-společenského měsíčníku Kapitál, ve kterém aktuálně působí jako člen redakční rady a grafický designér. Od roku 2020 je členem kolektivu organizátorů Bratislava BAK Summer School. V současné chvíli působí jako asistent Martina Piačka v Ateliéru vvv na Katedře intermédií VŠVU v Bratislavě, kde mimo jiné asistoval při vedení kurzu pod názvem World In Relation / Svět ve vztahu, ve spolupráci s kurátorkou, spisovatelkou a ředitelkou BAK (Basis voor aktuele kunst v Utrechtu) Mariou Hlavajovou a výzkumnicí Kristínou Országhovou.

Ve své autorské práci se věnuje průniku politiky jídla a umělecké praxe. V uplynulých letech na toto téma realizoval několik multidisciplinárních výstupů na skupinových i samostatných výstavách na Slovensku i v zahraničí: například výstavu v Galerii Médium v Bratislavě (Hlbšie než dovnútra; kurátorka: Miroslava Urbanová, 2017) a v AM 180 v Praze (Humid Intimacy; kurátorka: Zlatka Borůvková, 2018); kurátorské zaštítění dvou vydání měsíčníku Kapitál (Kultúra jedla 02/2019 a Pôda 09/2021 ve spolupráci s Tomášem Uhnákem); výstavu a dramaturgii veřejného programu ve Východoslovenské galerii v Košicích v rámci prezentace finalistů Ceny Oskára Čepana (listopad 2019 – únor 2020) pod názvem DP.OCH, Dočasná platforma o chlebe; produkci a vydání audio povídky Bistro u slepačej nôžky v rámci festivalu DAAVS pod značkou VUNU podcast v Košicích; vytvoření performativního formátu poetických hostin BRUCHOVRAVY během rezidence v Schaubmarovým mlyne v Pezinku v červnu 2021 ve spolupráci s Davidem Přílučíkem a Rasťou Kravianskym, které dále reprízoval v brněnském HaDivadle během festivalu Dům kultury a únavy či na posledním ročníku festivalu KIOSK v žilinské Nové synagoze. Vystavoval mimo jiné ve švýcarském Shedhalle či berlínském Kunstpunktu.

produkce výstavy: Anna Davidová, Nela Klajbanová
instalace: Max Máslo
grafický design: Nela Klímová
překlad: Martin Makara

Na filmu spolupracovali:

V hlavní roli: Peter Oszlík
Scénář a režie: Dávid Koronczi
Asistentka režie: Lýdia Ondrušová
Konzultant scénáře: Peter Balko
Asistent výroby: Jaroslav Baláž
Kamera a střih: Denis Kozerawski
Zvuk : Erik Pánči
Hudba: Erik Pánči a Jaroslav Baláž
Zpěv: Barbora Benková
Catering : Viki Jakabová
Administrativa: Martina Szabóová

Projekt byl finančně podpořen granty od Státního fondu kultury ČR, Ministerstva kultury ČR a Magistrátu hl. města Prahy.